I. Wenehana tandha ping (x) ing aksara A, B, C,
utawa D kang bener!
Wacanen teks
iki!
Kanggo njawab soal nomer 1 lan 2
Emoh Kalah
Bareng Macan Tutul mati, diganti anake kang aran
Gembong. Gembong iki watake beda banget karo Tutul, ngendelake kekuatane,
karosane lan panguwasane. Beda banget karo Tutul
kang seneng ngayomi marang kewan-kewan wargane.Bareng
wis dadi ratuning alas, Gembong nduweni kekarepan supaya kewan ing alas
panguwasane padha setor pangan. Kewan-kewan padaha setor pangan, suwe-suwe
kewan kang entik giliran meh entek, kari siji trewelu kang durung setor
pangane.
1.
Dongeng ing
dhuwur iki akeh piwulang utawa pitutur ....
A.
yen lagi
kuwasa kudu ngendelake panguwasane
B.
yen lagi
kuwasa aja ngendelake panguwasane
C.
yen lagi
kuwasa apike sing jahil methakil
D.
yen lagi
kuwasa
2.
Wacan ing
nduwur klebu crita ....
A.
mite
B.
legenda
C.
fabel
D.
sage
3.
... ingkang
saweg ngawontenaken panaliten?
A.
sinten
B.
pinten
C.
wonten pundi
D.
kados pundi
4.
Bab ing
ngisor iki kang kudu digatekake nalika aweh pelaporan saka panaliten yaiku ....
A.
buku sumber
B.
jumlah kang
diteliti
C.
asil saka
panaliten kasebut
D.
ingkang
meneliti
5.
Wacanen wacan
ing ngisor iki kanggo njawab soal nomer 5 lan 6
Tiba Saka Sepedha
Wektu iku dina Minggu sore. Aku
bosen ing omah dhewe. Ora mikir suwe, aku njupuk
sepedha, langsung tak genjot menyang
omahe Sena. Nalika ngliwati dalan belokan,
roda sepedhaku sing sisih ngarep
kepleset. Aku ora bisa ngendalikake, sepedhaku goyang
goyang, banjur bruk!, aku tiba ing
tengah dalan.
Apa
irah-irahan wacan ing dhuwur?
A.
wektu iku
dina Minggu sore
B.
tiba saka
sepedha
C.
aku bosen ing
omah dhewe
D.
aku tiba ing
tengah dalan
6.
Ana ngendi
tibane saka sepedha?
A.
omahe dhewe
B.
omahe Sena
C.
dalan belokan
D.
ing tengah
dalan
7.
Karangan kang
njlentrehake sawijining bab kanggo wong liya lumantar panjelasan proses lan
ilustrasi diarani karangan ....
A.
ekposisi
B.
narasi
C.
deskripsi
D.
argumentasi
8.
Bapak nembe
... panjenengan dipun aturi nenggo sekedap
A.
lungan
B.
siram
C.
adus
D.
mangan
9.
Mbak,
wetengku ngelih. Kosok baline tembung ngelih yaiku ....
A.
kembung
B.
serep
C.
wareg
D.
mules
10.
Senjatane
Arjuna paringane dewa nalika tapa ana ing Gunung Indrakila yaiku ....
A.
aji
panglimunan
B.
aji sepi
angin
C.
panah
haryasangkali
D.
panah
pasopati
11.
Ali iku
bocahe pinter banget. Aku krasan yen dolan karo dheweke. Kosok baline tembung
pinter yaiku ....
A.
cerdas
B.
males
C.
sregep
D.
bodho
12.
Crita sing
digunakake kanggo nuru-nuru bocah cilik diarani ...
A.
geguritan
B.
dongeng
C.
cerpen
D.
hikayat
13.
Tanggapan
sing ora sarujuk tumrap asil panaliten bisa awujud ....
A.
tulisan kang
cetha
B.
kritikan
C.
pangalembana
D.
pitakonan
14.
Tembang
macapat kui cacahe ana ....
A.
7
B.
8
C.
11
D.
12
15.
Tembang
pangkur nduweni watak ....
A.
galak
B.
sedih
C.
trenyuh
D.
seneng
16.
Pangkur
Mingkar-mingkuring angkara
akarana karenan mardi siwi
sinawung resmining kidung
sinuba sinukarta
mrih ketata pakartining ngelmu luhung
kang tumrap neng tanah Jawa
agama ageming aji
Cacahe gatra tembang ing ndhuwur yaiku
....
A.
6
B.
7
C.
8
D.
9
17.
Karangan
kanti basa kang endah minangka asiling cipta rasa karsa diarani ....
A.
dongeng
B.
cerkak
C.
cerpen
D.
geguritan
18.
Kuncoro iku
bocah sing entheng tangane. Entheng tangane tegese ....
A.
seneng
nyambut gawe
B.
seneng aweh
C.
tangane dawa
banget
D.
seneng njaluk
19.
Permadi kui
dasanamane raden ....
A.
Nakula
B.
Werkudara
C.
Yudhistira
D.
Janaka
20.
Wong sing
gaweane ngarang tulisan diarani ....
A.
wartawan
B.
penyiar
C.
sastrawan
D.
editor
21.
Ukara kang
ndungkap kritikan nganggo basa kang santun yaiku ....
A.
gambaranmu
kuwi elek ora narik
B.
gambaranmu
apik yen diwenehi maneka warna kang cerah
C.
hiasan kui
pancen apik amarga sing gawe wis trampil
D.
tulisanmu
mbok diapik-apikaken tetep ora diwaca
22.
Wacan non
sastra iku menawi disinaoni bisa kanggo njembarake ....
A.
kawruh
B.
sinau
C.
tuladha
D.
kahanan
23.
Sadurunge
gawe karangan perlu gawe cengkorongan. Cengkorongan yaiku ....
A.
parangane
karangan
B.
bentuke
karangan
C.
temane
karangan
D.
krangkane
karangan
24.
Karangan kang
isine nggambarake sawijining obyek kanti trewaca diarani ....
A.
narasi
B.
ekposisi
C.
deskripsi
D.
argumentasi
25.
Adam saben
mangkat sekolah mesti telat. Tanggapan kang pas kayata ....
A.
Adam keset
tangi esuk dadine telat
B.
Adam bocah
bodho senengane telat
C.
Adam bocah
kendel wani telat
D.
Adam perlu
diconto amargi wani telat
No comments:
Post a Comment